Bratislava 2. októbra (TASR) - Možnosťami predaja na Slovensku i za
hranicami, analýze spotrebiteľského prostredia, budovaniu lojality
zákazníkov, odmeňovanie, motivácia, ale i budovanie obchodnej siete. To
sú okruhy problémov, ktoré budú riešiť v rámci tzv. Klubu riadenia
úspešní slovenskí podnikatelia spoločne s mladými začínajúcimi
podnikateľmi v Bratislave 15. októbra.
Ako TASR informoval Ján Solík, predseda Združenia mladých podnikateľov
Slovenska, ktoré podujatie organizuje, očakávajú účasť napríklad Jozefa
Šovčíka, zakladateľa softvérovej spoločnosti VISICOM, z ktorej sa stala
globálna firma so zákazníkmi z 35 krajín na piatich kontinentoch. Ďalším
by mal byť Peter Divinec, KELLYS BICYCLES, s.r.o., ktorý už viac ako 20
rokov predáva a vyrába bicykle vlastnej značky do vyše 30 štátov sveta.
Má prísť aj Peter Zálešák, ktorý vybudoval najväčšiu maloobchodnú sieť
so spotrebnou elektronikou na Slovensku NAY, a. s. Firma má za sebou aj
život s investorom, v súčasnosti chce aktívne rásť aj mimo Slovenska.
Začiatok podnikania, tvrdí Solík, nebýva nikdy jednoduchý, avšak trh
neustále láka nových a nových podnikateľov. Napriek vysokým cieľom
a ideálom je osud mnohých novovzniknutých firiem vopred spečatený, najmä
v dôsledku nepripravenosti ich tvorcov. Štvrtých narodenín sa nedožije
na Slovensku viac ako polovica podnikov. V roku 2010 predstavovala miera
prežitia podnikov po 3 rokoch od vzniku na Slovensku 41,7 %, čo radí
Slovensko na posledné priečky v rámci EÚ.
0